Płyta muzyczna – tak samo jak każdy inny produkt, żeby mogła być sprzedana, musi zostać odpowiednio wypromowana. Nawet najlepszy materiał się nie sprzeda, jeśli nie zostanie przeprowadzona odpowiednia kampania promocyjna. Oczywiście znani artyści, działający na rynku muzycznym od wielu lat mają ułatwione zadanie. Posiadają oni wiernych fanów, niejednokrotnie zrzeszonych w fanklubach, którzy zawsze kupią ich krążek. Trudniejsze zadanie warszawa - projektowanie i montaż wentylacji stoi przed młodymi jeszcze nikomu nieznanymi twórcami.
Muszą oni podejmować zintensyfikowane działania promocyjne, aby zachęcić słuchaczy do kupienia ich krążka. Sukces płyty w dużej mierze zależy od pracy wytwórni fonograficznej. Bez pomocy wytwórni artyście bardzo ciężko jest wypromować swój materiał. Bardzo ważne tutaj są kontakty i znajomości w środowisku muzycznym. Istotne jest zachęcenie stacji radiowych do puszczania utworów z nowej płyty. Radio najlepiej ze wszystkich środków masowego przekazu trafia do nowych odbiorców. Wbrew pozorom wiele osób ciągle słucha audycji radiowych – głównie w samochodach w drodze do pracy, ale także podczas pracy. Oprócz zainteresowania swoją twórczością stacji radiowych, priorytetem powinny być bezpośrednie działania promocyjne.
Składa się na nie szereg spotkań z fanami i podpisywanie płyt w salonach muzycznych. Nie można oczywiście zapominać o koncertach – wszak to jest najistotniejsze w tej pracy. Ludzie lubią bezpośredni kontakt z muzyką. W zależności od gatunku muzycznego dobrze sprawdzą się duże ogólnopolskie trasy koncertowe, albo niewielkie kameralne koncerty organizowane w klubach muzycznych. Wszystkie te działania podejmowane równolegle zapewne przyczynią się do sprzedaży płyty.
Wpis powstał przy współpracy z: