Jednym z elementów promocji własnej twórczości muzycznej jest odwiedzanie rozgłośni radiowych. Muzycy podejmują takie działania zwykle po nagraniu nowej płyty. Udzielają licznych wywiadów, w których opowiadają o swojej muzyce. Jest to niezwykle skuteczna reklama produktu, jakim jest płyta muzyczna. Dobry menadżer potrafi zorganizować liczne wywiady w różnych stacjach radiowych. Jeśli jakiś utwór z nowej płyty trafi na popularną i chętnie słuchaną listę przebojów to sukces ma zagwarantowany. Zdarza się, że niektóre piosenki utrzymują się na listach przebojów wiele miesięcy, są też takie które od razu trafią na pierwsze wycieczki na skitury w Tatry miejsce na liście. Radio to środek masowego przekazu najbardziej popularny wśród miłośników muzyki, ponieważ w innych media nie ma jej w tak dużej ilości jak właśnie w radiu. Dlatego też zespoły muzyczne powinny dążyć do tego, aby ich piosenki były grane w jak największej liczbie rozgłośni radiowych.
Pozwoli to na przedstawienie swojej twórczości większemu gronu odbiorców. Wielu z nich po usłyszeniu piosenki w radiu zapewne zdecyduje się na zakup płyty, a ci najwierniejsi będą uczestniczyć w koncertach.
Wpis powstał przy współpracy z: