Jednym z elementów promocji własnej twórczości muzycznej jest odwiedzanie rozgłośni radiowych. Muzycy podejmują takie działania zwykle po nagraniu nowej płyty. Udzielają licznych wywiadów, w których opowiadają o swojej muzyce. Jest to niezwykle skuteczna reklama produktu, jakim jest płyta muzyczna. Dobry menadżer potrafi zorganizować liczne wywiady w różnych stacjach radiowych. Jeśli jakiś utwór z nowej płyty trafi na popularną i chętnie słuchaną listę przebojów to sukces ma zagwarantowany. Zdarza się, że niektóre piosenki utrzymują się na listach przebojów wiele miesięcy, są też takie które od wycieczki na skitury w Tatry razu trafią na pierwsze miejsce na liście. Radio to środek masowego przekazu najbardziej popularny wśród miłośników muzyki, ponieważ w innych media nie ma jej w tak dużej ilości jak właśnie w radiu. Dlatego też zespoły muzyczne powinny dążyć do tego, aby ich piosenki były grane w jak największej liczbie rozgłośni radiowych.
Pozwoli to na przedstawienie swojej twórczości większemu gronu odbiorców. Wielu z nich po usłyszeniu piosenki w radiu zapewne zdecyduje się na zakup płyty, a ci najwierniejsi będą uczestniczyć w koncertach.
Wpis powstał przy współpracy z: